Starbucks Frappuccino® 2016

Brand Launch

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Starbucks Frappuccino® 2016

Brand Launch

Starbucks が毎年夏に発売するフラペチーノのプロモーションプロジェクトの 2016 年統括アートディレクターに就任。「Cantaloupe Melon & Cream Frappuccino®」のお披露目会の演出を担当。ロゴの開発から舞台全体の企画・演出、新商品に関わる様々なグラフィックツールをデザインした。

Starbucks Japan | 2016

In 2016, I was appointed as the general art director of Starbucks’ annual summer Frappuccino promotion project. I was in charge of directing the unveiling of “Cantaloupe Melon & Cream Frappuccino®”. Designed logo, the planning, direction of the entire stage and various graphic tools related to the new product.

Stage Design / Costume / Poster / Packaging / Tool / Visual Identity

art direction & design: KEIGO ANAN
client: STARBUCKS

クリームとメロンの融合をステージで表現するために、ダンサーの選定と衣装のデザイン、舞台のデザインまで幅広くプロデュースした。

夏が始まる高揚感とメロンとクリームが織り成すハーモニーをグラフィックでも展開。ロゴ開発から始まり、Tシャツやショッパーなどに展開。各店舗のツールまで監修した。