About us

私たちは洞察に満ちた分析と記憶に残るデザインによって、
感動を起こし、行動を呼ぶデザインコミュニケーションをつくりだします。

We create design communications that move and inspire action
through insightful analysis and memorable design.

Philosophy

単なるデザインの提供にとどまらず、ブランドのビジョンや核となるメッセージを深く理解し、長期的な視点でトータルなブランディングを構築します。オンラインとオフラインのすべての接点で一貫したブランド体験をデザインし、ブランドの未来を共に築くパートナーとして尽力いたします。

Beyond simply providing design solutions, we deeply understand the brand’s vision and core message,
and build comprehensive branding with a long-term perspective.
We design a consistent brand experience across all touchpoints, both online and offline,
and strive to be a dedicated partner in shaping the future of the brand together.

What we do

デジタル戦略 / 触れるデザイン / ブランディングデザイン

Digital Strategy / Sensory Design / Branding Design

デジタル戦略 Digital Strategy

ブランドサイトやECサイトをはじめ、WordPressやShopifyなどのCMSにも対応し、時代に即したWebサイトを構築します。自社ブランドの構築経験を活かし、Instagramの運用など幅広いデジタル戦略についてもアドバイスいたします。

We build websites, including brand sites and e-commerce sites, and are proficient in CMS platforms
such as WordPress and Shopify, creating websites that align with current trends.
Leveraging our experience in building our own brand,
we also offer advice on a wide range of digital strategies,
including Instagram management.

触れるデザイン Sensory Design

グラフィックデザインと空間デザインを通じて、ブランドの価値を視覚的・触覚的に強化し、ユーザーの心に深く刻みます。印象的で記憶に残る体験を提供することで、ブランドが忘れられない存在となるようにサポートします。

Through graphic and spatial design, we strengthen the value of your brand both visually and tactilely,
leaving a lasting impression on your audience. By providing memorable and impactful experiences,
we help ensure that your brand becomes unforgettable.

ブランディングデザイン Branding Design

グラフィックデザイン、空間デザイン、デジタル戦略など、さまざまな領域を横断しながら、ブランドの純度を高め、一貫した強力なアイデンティティを築きます。すべてのデザイン要素を統合し、ブランドの本質を深く体現します。

By crossing multiple domains such as graphic design, spatial design, and digital strategy,
we enhance the purity of your brand and build a consistent, powerful identity.
We integrate all design elements to deeply embody the essence of your brand.
We have experience working with clients such as kolor, Starbucks, and Kikkoman.

プロフィール Profile

代表 阿南圭吾 (アナンケイゴ)

東京を拠点に活動し、ファッション、ライフスタイル、食品分野から文化施設まで、多様なクライアントと協働。ブランド構築、空間デザイン、エディトリアル、デジタル戦略など多岐にわたるプロジェクトを手がける。『kolor』および『The Fashion Post』のアートディレクターとして長年関わり、普遍性と革新性を兼ね備えたグラフィカル・ビジョンを強みに、さまざまなクリエイターと協力しながら、概念をシンプルかつ力強い形に具現化する。TOKYO ADCやグッドデザイン賞を受賞。独自のブランド立ち上げを通じて得た知見をクライアントワークに反映している。

主な受賞歴:
・グッドデザイン賞ブランド部門受賞
・東京 ADC賞ノミネート・入選
・DFA 香港 メリット受賞
・東京 TDCなど
グラフィック・空間・ブランディング部門で幅広く受賞。

Web系アワードにおいても数多く受賞している。
・CSS WINNER SiteOfTheDay
・CSS DESIGN AWARD Special Kudos, Best UI Design
・Best UX Design and Best Innovation, AWWWARDS Honorable Mention
・CSS LIGHT Featured of the Day, DesignAwards.Asia Design Of The Day
・FWA
・WEBBY AWARDなど

KEIGO ANAN

Based in Tokyo, I collaborate with a diverse range of clients across industries such as fashion, lifestyle, food, and cultural institutions. I handle a wide variety of projects, including brand development, spatial design, editorial work, and digital strategy. As the Art Director for both kolor and The Fashion Post, I have spent years creating a graphical vision that balances universality and innovation. Working closely with various creators, I bring concepts to life in a simple yet powerful form. I have received recognition through awards such as TOKYO ADC and Good Design Award. Additionally, the insights gained from launching my own brand are reflected in the work I do for clients.

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