cocoro dining from Kikkoman

Brand Launch

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cocoro dining from Kikkoman

Brand Launch

3年をかけたキッコーマンとの新規事業プロジェクト。しょうゆを始めとする「日本の発酵食品の良さを再発見して欲しい。」という願いで、キッコーマンから生まれた発酵食品のブランド。商品開発、コンセプト、ネーミングから関わり、ロゴ、パッケージなどのブランド設計を担当。

Good Design Award 受賞(分類:ブランディング・CI/VI)

A new business project with Kikkoman that took three years to complete. This is a brand of fermented foods created by Kikkoman with the hope that people will ediscover the goodness of Japanese fermented foods such as soy sauce. This is a brand of fermented foods born from Kikkoman’s desire to “rediscover the goodness of Japanese fermented foods,” including soy sauce. Involved in product development, concept, naming, and brand design, including logo and packaging.

Received the Good Design Award. (Category: Branding, CI/VI)

EC / Packaging / Visual Identity / Website

art direction & design: KEIGO ANAN
design: tomoyuki taniguchi (Logram)
illust: hitomi tsumura
client: Kikkoman

「心を込めてお届けし、食卓とそれを囲む人々を笑顔したい。」ロゴにはその想いが込められている。墨による3つの点は、「生産者」と「消費者」と「こころダイニング」の3つを表し、直線的なエレメントで構成したこのロゴマークは、しょうゆもろみなどを使った和食をベースとし、モダンな要素を加えて新たな価値をつくりあげるこのプロジェクトのテーマも含ませている。

パッケージやその他のデザインにおいても伝統とあらたな価値を組み合わせて「発酵のある暮らし」を提案したいという想いを込めデザインした。