_dahs

Brand Launch

Scroll Down

_dahs

Brand Launch

データから統計的なアプローチで最適解を求める Data Analytics と人間の経験・感性という数値化されにくい肌感覚の Human Sense を併せ持つスタートアップ企業のブランディング。CIから名刺、websiteを制作した。

Branding for a start-up company that combines Data Analytics, a statistical approach to finding optimal solutions from data, and Human Sense, a sense of human experience and sensitivity that is difficult to quantify. We created the CI, business cards, and website.

Branding / Tool / Visual Identity / Website

art direction & design: KEIGO ANAN
client: DAHS

_dahs とは Data Analytics と Human Sense の頭文字。ロゴタイプは、コンピューターディスプレイ用のビットマップフォントを思わせる角張ったシェイプでありながら、手仕事を思わせるセリフのあるタイプフェイスを採用し、Data Analytics と Human Senseのハイブリットを表現している。

グムンドコットンに活版印刷を用いクラフト感を出し、Human Sense の部分を表現。メンバーに色を選んでもらい、それぞれ違う色で個性を出した。小口染めという手法で側面に着色した。